Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávání zaměstnaných osob - 2015
Český statistický úřad
Publikace Vzdělávání zaměstnaných osob přináší hlavní závěry národních výstupů mezinárodně srovnatelného šetření Continuing Vocational Training Survey 2015 (CVTS 5), které statisticky zachycuje oblast firemního vzdělávání. Jednotlivé kapitoly publikace se zaměřují zejména na následující oblasti: důraz, který je ve firmách kladen na vzdělávání, jeho praktická organizace, hodnocení a reakce firem na toto hodnocení; účast zaměstnanců v různých formách vzdělávání, témata vzdělávání a soulad s potřebami firmy; finance ve firemním vzdělávání; omezení a překážky, které firmy ve vzdělávání zaměstnanců limitují, případně mu brání; spolupráce firem a škol, její frekvence a důvody ne/spolupráce; problémy s obsazováním volných pracovních míst a nabírání absolventů do firem. Součástí publikace je i kapitola představující metodologii šetření a tabulková příloha s výstupy šetření v podrobných členěních.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Letting Traditional Boundaries Blur: a Case Study in Co-Developing STEM “Excellence” Courses
Krueger, Stephanie
This illustrative case study describes the evolution of a series of courses (2014-present) aimed at providing advanced students and early career researchers from a Czech science, technology, engineering, and mathematics (STEM)campus with the skills they need to adequately participate in global scientific endeavors. The involvement of library staff in the courses described here ranged far beyond embedding in the passive sense of the word, with all aspects of course design, implementation, and revision managed collaboratively and actively by an interdisciplinary, cross-institutional team championed by library personnel. Thus, this study raises the question of whether or not “embedding” is the appropriate term for describing active library leadership in such “catalytic” endeavors. Structurally, the case study will linearly relate how course modules were developed and how the team approached various organizational and structural hurdles which emerged over time. The study will also show how information literacy concepts were woven into the curriculum without being labeled as such - thus identifying a possible necessity for refining the discourse surrounding information literacy concepts so that students and researchers better understand why they are valuable. The study includes original data from course evaluations as well as descriptions of final syllabi (topics covered, readings assigned, types of homework assigned) for two courses, Scientific Writing in English, and Gaining Confidence in Presenting. Because all instruction and materials were delivered in English, the content described will be relevant to anyone working with advanced STEM students and early career researchers who publish in English. Finally, the study relates how such courses provide essential starting points for proactive engagement with patrons and includes examples of dialogues about writing, publishing, and related topics, introducing issues related to blur: the blurring of traditional boundaries between librarianship and scholarship.
Plný text: idr-1162_1 - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: idr-1162_2 - Stáhnout plný textPDF
Vzdělávání dospělých v České Republice: Výstupy z šetření Adult Education Survey 2011
Český statistický úřad
Publikace přináší přehled základních výstupů z mezinárodního šetření o vzdělávání dospělých Adult Education Survey (AES) 2011, které v evropských státech mapuje zapojení dospělé populace do vzdělávání. Nabízí stručný přehled účasti české a evropské populace ve formálním a neformálním vzdělávání, který interpretuje v kontextu národních vzdělávacích systémů a politik.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Financování vysokých škol v ČR a ve Švédsku
Mičková, Klára ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem financování školství v České republice a Švédsku na jednotlivých úrovních vzdělávání. V práci je charakterizována organizace a struktura vzdělávacích soustav v obou zemích a analyzovány jednotlivé metody financování. V hlavní části práce jsou porovnávány způsoby financování vzdělávacích struktur se zdůrazněním rozdílů mezi oběma zeměmi a problematických aspektů souvisejících s českým školským systémem, které vyplývají z této komparace. V závěru jsou nastíněny návrhy na převzetí určitých prvků ze švédského do českého modelu financování vzdělávání a další možná řešení problematických rysů našeho systému.
Systém vzdělávání a rozvoje pracovníků ve sklářském podniku
Měchurová, Dita ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Nový, Pavel (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat a zhodnotit proces vzdělávání ve sklářském podniku Kavalierglass, a.s. Teoretická část je věnována personální strategii, firemnímu vzdělávání, jeho místu v personálních činnostech firmy a dále celému procesu vzdělávání, to znamená všem fázím počínaje identifikací potřeb a vyhodnocováním konče. V praktické části je pomocí rozhovoru s personalistkou společnosti analyzován proces vzdělávání ve společnosti Kavalierglass, a.s. a jsou zde popsány všechny fáze systému vzdělávání tak, jak jsou ve společnosti implementovány. Vše je doplněno názornými ukázkami a informacemi z personálního informačního systému společnosti. V závěru je celý systém vzdělávání zhodnocen a jsou navržena možná zlepšení, která zajistí větší efektivitu dosavadního vzdělávacího systému ve společnosti.
Postavení příslušníků romského etnika na trhu práce
Kopecká, Ráchel ; Kotýnková, Magdalena (vedoucí práce) ; Szabová, Lucia (oponent)
V diplomové práci se věnuji postavení příslušníků romského etnika ve společnosti, ve vzdělávacím systému a na trhu práce. Ústředním tématem práce je především vzdělávání romských dětí a jejich začleňování do vzdělávacího systému. Diplomová práce je zaměřena zejména na začleňování romských dětí do vzdělávacího systému potažmo do majoritní společnosti od útlého věku. V současné době již některé z nich navštěvují přípravné ročníky a mateřské školy. V diplomové práci popisuji způsoby, jak zvýšit účast romských dětí v předškolním vzdělávání a hledám alternativní možnosti jejich začlenění.
Projekt informačního vzdělávání pedagogů na střední technické škole
Dvořáková, Drahomíra ; Chára, Luboš
Příspěvek popisuje průběh školení informační gramotnosti zaměřené cíleně na pedagogy střední technické školy. Toto pilotní školení probíhalo od února do srpna 2010 a bylo součástí projektu na vytvoření „Studijního a informačního centra ve Střední škole technické a obchodní Dačice“. Cílem samotného školení bylo zkvalitnit vzdělávací proces na škole a inspirativně nasměrovat pedagogy do dalšího vzdělávání v oblasti orientace v elektronických zdrojích (digitální knihovny, open access zdroje a institucionální repozitáře), vyhledávání informací, citování aj. V závěru příspěvku je shrnuta a vyhodnocena anketa, která proběhla mezi pedagogy. Výsledky této ankety ovlivní další projekty konané v Národní technické knihovně a spojené s informační gramotností pedagogů.
Absolventi na trhu práce EU
Kuřetová, Jana ; Němec, Otakar (vedoucí práce) ; Bič, Josef (oponent)
Práce mapuje pozici absolventů na trzích práce v EU. Zaměřuje se na všechny tři zainteresované strany problému: na absolventy samotné z hlediska jejich školní přípravy (úroveň, kvalita a struktura vzdělání), na pracovní trhy a to, co mohou absolventům nabídnout, a také na Evropskou unii jako instituci, která má usnadňovat absolventům vstup do pracovního života. Autorka navrhuje na základě prezentovaných dat některá opatření ke zlepšení zaměstnanosti absolventů, a to hlavně prostřednictvím změny školství, které by se mělo více zaměřit na praxi a získávání zkušeností spojených s budoucím zaměstnáním.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.